• Voor voetgerelateerde klachten
  • Snel starten met een behandelplan
  • Podozorg Peize bij ons in de praktijk!

Podologie voor jou

Als je last hebt van pijnlijke voeten en/of enkels dan kan podologie de geschikte therapie voor jou zijn.

Podozorg Peize bij Kinesis

Ka Ho Liu is gediplomeerd registerpodoloog en is als zelfstandige werkzaam bij ‘Podozorg Peize’. Hij is aangesloten bij Stichting LOOP en
staat in het kwaliteitsregister van Kabiz. Ka Ho is dagelijks bij ons in de praktijk te vinden. Hij is dan ook onderdeel van ons team.

Wat is podologie?

Podologie betekent ‘voetkunde’. Een registerpodoloog staat vermeld in het register van stichting LOOP. Onze podoloog Ka Ho herkent, onderzoekt en behandelt voetgerelateerde klachten. Daarnaast heeft hij specifiek kennis van:

• de stand van de voet in relatie tot de rest van het lichaam
  • de kindervoet in de groei
  • schoenen, steunzolen en de invloed daarvan op de voeten
  • het functioneel trainen van de voeten in relatie tot de rest van het lichaam
  • behandeling bij hielpijnklachten (er zijn maar liefst 35 oorzaken van hielpijn)
  • echografie bij voet- en enkelklachten

Type klachten

Als je klachten aan je voeten hebt, dan kan de podoloog je helpen. Veel gehoorde klachten zijn:

• hielpijn
  • pijn en doofheid onder de voorvoet
  • pijn onder de middenvoet
  • vermoeide voeten en/of kuiten
  • klachten aan de enkel

Uitgelicht: hielpijn

Een van de meest voorkomende klachten is hielpijn. Hielpijn kent veel verschillende oorzaken, bijvoorbeeld peesplaatontsteking, vetkamerschade, een zenuwbeklemming, aangedane achillespees, vaatlijden, hielspoor en een slijmbeursontsteking. Omdat het achterhalen van de oorzaak van hielpijn om expertise vraagt, is Ka Ho nauw betrokken bij het hielpijncentrum.

Werkwijze

Tijdens een intake- en onderzoekgesprek worden de klachten besproken en onderzocht. Onze podoloog kijkt hierbij naar de gehele lichaamshouding in relatie tot de voetklacht. Hij maakt gebruikt van voetspiegel en een voetscan. Indien nodig zal onze podoloog een echografisch onderzoek doen om zijn bevindingen te bevestigen. Hij stelt samen met jou een behandelplan op om de klachten weg te nemen of te verminderen. Voetklachten kunnen ook in stand worden gehouden doordat bepaalde spiergroepen elders niet goed samenwerken. Onze podoloog werkt nauw samen met de fysiotherapeuten van Kinesis Fysiotherapie. Mocht het nodig zijn, dan kan de fysiotherapeut direct meekijken en/of behandelen.

Uitleg bij klachten en oefenprogramma

Bij de meeste voetklachten is een specifiek oefenprogramma nodig om spieren optimaal te laten samenwerken. Ook zijn aanpassingen in de belasting nodig om te kunnen herstellen van de klacht. We nemen liever de oorzaak weg dan alleen de symptomen. Tijdens de therapie leggen we je uit wat we waarnemen zodat jij ervan leert en je je eigen klachten beter begrijpt. Samen zoeken we naar een structurele oplossing zodat je optimaal kunt herstellen. Daarnaast, bij langdurige klachten leer je ook beter met je klachten omgaan.

Steunzool

Sommige klachten zijn goed te behandelen door het dragen van een steunzool. Deze wordt geheel op maat gemaakt en is meestal binnen 10 werkdagen na het onderzoek klaar. Na ongeveer 6 weken doet onze podoloog een nacontrole. Tijdens dit bezoek geef je aan of de zolen aan je verwachtingen voldoen. Mogelijk is er nog een kleine correctie nodig.

Verwijzing

Sommige verzekeraars vragen een verwijzing om voor vergoeding in aanmerking te komen. Neem gerust contact op om te overleggen of dat bij jou ook nodig is.

Neem gerust vrijblijvend contact op als je denkt dat een podoloog jou kan helpen. We kunnen ook ter plekke bekijken of een andere therapie beter past bij jouw klachten.

Kosten podologie

Op podozorg-peize.nl kun je gemakkelijk nakijken of de zorgverzekering de kosten voor podologie vergoed.

Aanmelden of bel 050-5032996

Ervaringen podologie

“Bij Ka Ho geweest met een al 6-8 weken durende pijnlijke voet. Het bleek na de scan dat er een ontsteking bij de gewrichten in de voorvoet zat door overbelasting. Op advies van Ka Ho andere schoenen gekocht met een goede zool. Dit en een aantal tips van Ka hebben er voor gezorgd dat de pijn en de ontsteking na een week of 2-3 waren verdwenen en niet terug zijn gekomen. Verder neemt hij alle tijd voor je en legt ook veel uit over de werking van een voet. Ik heb er in ieder geval veel baat bij gehad en had achteraf beter wat eerder naar hem toe kunnen gaan.”

“Er wordt goed geluisterd naar de wensen en bewegingsklachten. Er wordt vanuit verschillende perspectieven naar de bewegingsklacht gekeken, inclusief echografie. Voelt zeer professioneel. Daarnaast wordt er goed uitgelegd wat er gedaan is en waar je rekening mee moet houden. Ik vind het absoluut een aanrader.”

Deze reviews en meer over Podozorg Peize staan op zorgkaart.nl